YESSSSSSS het is weer MAANDAG 😉

IK HEB EEN OEFENING VOOR JOU !
SPREEK EEN HAALBAAR DOEL UIT DIE JE TEGEN AANSTAANDE ZONDAG WILT BEHALEN EN VISUALISEER JEZELF IN DAT DOEL. VOEL HOE JIJ JE OP DAT MOMENT VOELT EN SPREEK DIT OOK UIT. OM DIT DOEL NU TE BEHALEN OP 7 DAGEN TIJD DOE JE ER GOED AAN OM HEEL DE DAG DOOR DANKJEWEL TE ZEGGEN, OF VERBAAL OF MENTAAL OF INNERLIJK VANUIT JE LICHAAM. JE MAG DIE DANKBAARHEID OOK UITEN IN SAMENHANG MET EEN BEPAALD GEVOEL VOOR IETS.
ECHT WAAR : PROBEER EENS !! NIET ELKE SECONDE MAAR ONGEVEER ZO OM DE 2 MINUTEN; JE HOEFT ER ZELF GEEN GEMIDDELDE TIJD OP TE ZETTEN WANT HET UNIVERSUM VOELT JE DANKBAARHEID; HET ZIT HEM MEER IN DE INTENTIE ERVAN.
DANKBAAR JE DOEL BEHALEN !

Dankbaarheid is het bewust waarderen van de positieve aspecten in je leven. Het regelmatig uiten van dankbaarheid kan verschillende positieve effecten hebben:

  1. Verhoogde Positiviteit: Door je te concentreren op wat goed gaat in je leven verbetert je algemene stemming en je welzijn.
  2. Verminderde Stress: Het uiten van dankbaarheid kan helpen stressniveaus te verlagen en een gevoel van rust en tevredenheid te bevorderen. Ga hiervoor ook verschillende keren je handen op je onderrug leggen en zeg; dankjewel x
  3. Betere Relaties: ook doorheen je dag kan je nog iets meer dankje zeggen tegen je partner, kinderen, honden 😉, collega’s, …wat positieve interacties zal bevorderen.

Manifestatie is het proces waarbij je je gedachten, overtuigingen en gevoelens gebruikt om je werkelijkheid te creëren. Het idee is dat door je te concentreren op wat je wilt bereiken en dit te visualiseren, je energie en acties in lijn brengt met je doelen, waardoor je de kans vergroot dat je ze daadwerkelijk bereikt.

Ga die dankbaarheid elke dag herhalen ; je zal het minder expliciet zeggen dan op maandag en je doorheen de week meer en meer concentreren op het gevoel die je hebt bij het bereiken van je doel; zo ga je dan ook de nodige praktische zaken ondernemen met datzelfde gevoel.

Gedurende de dag blijf je telkens de positieve mindset vasthouden. Bij elke kleine tegenslag herinner je jezelf eraan waarvoor je dankbaar bent en waarom je werkt naar je doel. Dit geeft je de motivatie om door te gaan, zelfs als het moeilijk wordt.

Op deze manier combineer je dankbaarheid met actieve stappen richting je doelen, wat je helpt om ze sneller en met meer voldoening te bereiken.

Volgende week doe je deze oefening opnieuw met betrekking een ander of hetzelfde doel. Maar onthou; je dient je doel altijd heel specifiek te definiëren en het dient ook haalbaar zijn.

Veel succes in volle dankbaarheid !

Liefs Nathalie